neděle 19. června 2016

Jak jsem se zamilovala do svého kávovaru

Kdyby se mě někdo nečekaně zeptal, jak mě ovlivňují reklamy, asi bych rezolutně tvrdila, že nijak zvlášť. Ale v poslední době dostalo toto tvrzení jaksi trhlinu.

Začalo to tím, že se na mém pracovišti jako jeden z bonusů pro zaměstnance objevil nový kávovar. Rychle jsem si ujasnila, že mi jeho káva chutná mnohem více než jakákoliv jiná. Došlo to až tak daleko, že se mi o víkendech stále častěji zastesklo po dobré kávě. Moje domácí rozpustná káva mi prostě chutnat přestala. Občas jsem si o víkendu vyrazila na kávu do kavárny, v Hradci Králové mám několik míst, kde mě káva nikdy nezklame. Ale moje podvědomí již pracovalo a hledalo důvody, proč mít kávovar ve své kuchyni.

Největší a zpočátku neřešitelnou překážkou byl nedostatek místa pro nový kávovar na pracovní ploše mé kuchyňské linky. Postupně jsem se získala přehled o nabídce kávovarů na českém trhu a hlavně o jejich vlastnostech. Chtělo to jen trochu času a trpělivosti. Ač jsem zpočátku zamítala všechny kapslové kávovary, nakonec jsem si vybrala kávovar Nespresso, který je na kapsle. A to z několika prostých důvodů. Kávovar je malých rozměrů, a tak se vejde na mou kuchyňskou linku. Jeho obsluha je velmi snadná, v podstatě jde o to vložit kapsli a stisknout knoflík (kávu si musí umět uvařit i můj muž!). Nabídka Nespresso káv je velmi pestrá, ještě jsem nestačila ani všechny druhy ochutnat. Existují i minusy, s nimiž je nutné se vyrovnat. Jednou z nich je cena jednoho hrnečku kávy - zhruba 10 Kč, druhou drobnou vadou na kráse je to, že kapsle lze objednat pouze na internetu.

Objednaný kávovar mi PPL přivezla v sobotu dopoledne, zírala jsem na obrovskou krabici dost vyděšeně. To je můj malý kávovar? Ale adresa souhlasila, tak jsem zaplatila dobírku, krabici převzala a dovlekla ji domů. V balíků byl nejen dobře zabalený kávovar, ale také více než 150 kapslí s různými druhy kávy a několik příruček různého druhu. Snažím se problémům předcházet, a tak jsem se nejdříve pustila do louskání příruček. Seznámení s kávou Nespresso v průvodci světem kávy bylo tak lákavé, že jsem neodolala a odhodlala se kávovar zprovoznit. Pěkně krok za krokem a podle popisu v příručce. A ejhle, nastal problém. Ač kávovar měl pouze dvě tlačítka, jedno z nich prostě nefungovalo.

Díky své předtuše jsem byla zaregistrována v Klubu Nespresso, a tak jsem odhodlaně vytočila číslo bezplatné linky a volala o pomoc. Zdatně jsem prošla nahrávanou komunikací o závadě mého kávovaru, nicméně operátorka na druhé straně stále pochybovala, že jde o závadu. Prý mi hned zítra zavolá technik, aby mi pomohl s nastavením. Technika jsem se po dvou dnech dovolala sama, a ten konečně uznal, že jde o závadu. A tak můj zcela nový kávovar putoval na opravu. Naštěstí mi byl na dobu opravy zapůjčen kávovar rezervní. Sice byl také z rodiny Nespresso, ale trochu jiný. A tak pro jistotu stáhnout návod z internetu a nastudovat. A už se vařilo.

Káva, kterou jsem dosud ochutnala, byla opravdu výborná. Ochutnávání různých druhů káv mě docela baví, a tak si ke každému novému druhu přečtu, jaká káva to je, odkud pochází a jak má chutnat. A zkouším, zda i mě tak chutná. Po dvou týdnech se vrátil můj původní opravený kávovar. První kávu jsem v něm udělala trochu rozechvěle. Zafungoval. Káva je stejně dobrá. Takže nezbývá než říci společně s reklamou na Nespresso ...what else?


(Uznávám, že v tomto případě mě reklama hodně ovlivnila.)

Vaše Česká hospodyňka

5 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Taky si teď zrovna nějaký vybírám, ale dívám se spíše na profi kávovary. Kávu totiž miluju, a tak jsem toho názoru, že káva by měla být zpracována a podávaná na určitě úrovni, což prostě klasický kávovar za pár set korun nesvede.

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem se do našeho kávovaru také zamilovala. Koupili jsme si ho z obchodu Cesk k Vánocům a každý den se těším, až si kávu uvařím :-) . Nejsem tolik zvyklá na kofein, takže si dělám jen jednu kávu za den po obědě :-) .

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj, jestli se smím zeptat, my bychom si tento kávovar chtěli pořídit, ale nevíme, zda by na něj pasovaly tyto filtry? My totiž máme doma nějaký starý od Krups a tyto tam šly a na krabičce je napsáno, že se jedná o univerzální... Tak kdybys náhodou věděla, bylo by to moc fajn :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Já podobný kávovar na kapsle měla, ale abych pravdu řekla, tak jsem s ním až tak spokojená nebyla. Ty kapsle jsou navíc pěkně drahé. Nakonec jsem ho tedy nechala kamarádce a koupila jsem si takový ten pákový. Bylo to sice dost drahé, a mletá káva do pákového kávovaru taky není až tak levná záležitost, ale z dlouhodobého hlediska to finančně vychází mnohem lépe. A to ani nemluvím o tom, že ta káva z něj chutná mnohem lépe než z kapsle. :)

    OdpovědětVymazat